woensdag 23 mei 2012

21 mei

’s Morgens weer vroeg op. Om  5.45 uur worden we bij de bus verwacht. We rijden een klein stukje en daar stappen we in 3 bootjes om dolfijnen te gaan spotten. We zijn niet de enige, er gaan vele bootjes op weg. We kunnen allereerst genieten van de zonsopgang en daarna van de dolfijnen. Schitterend, wat een sierlijke beesten en niet tientallen maar meer dan honderd! Echt geweldig en zo dichtbij. Er waren niet veel fototoestellen mee, maar er zijn wel mooie plaatjes gemaakt. We zijn eerst teruggevaren naar het hotel. Daar hebben we ontbeten en zijn met een aantal weer in de boot gestapt om te gaan snorkelen. Gelukkig ging er een trapje mee, anders hadden een aantal er een hard hoofd in of ze nog wel in de boot zouden kunnen komen. Wat een prachtig schouwspel onder water en wat een rust ervaar je daar. Een schitterende beleving. Terug in het hotel konden we nog een poosje van het zwembad en de rust genieten en hebben daarna de koffers weer gepakt. Met de bus gingen we naar de “hot springs” en daarna naar de tempel Brahma Vihara Arama bij Banjar. Hier zagen we dat op Bali de godsdiensten met elkaar verweven zijn, een beetje boeddhisme, een beetje hindoeïsme, een beetje animisme. Ze zijn er hier op Bali erg intensief mee bezig, bij elk huis zie je een tempeltje en worden offertjes gemaakt, kleine gevlochten kunstwerkjes met bloemen.  Ze worden op allerlei plekjes gelegd, ook op kruispunten op de paadjes rond het huis. Rond 16.30 uur kwamen we in het guesthouse in de bergen. We hebben een schitterend uitzicht over de bergen en de sawa’s. De meesten zijn nog even het dorp ingewandeld en na het eten zijn we weer vroeg naar bed gegaan. We hadden er weer een lange dag opzitten en morgen moeten we weer vroeg klaarstaan ……