vrijdag 1 juni 2012

29 mei - 1 juni (laatste bericht)

29 mei
De wekker ging af om 3:45 uur en om 4:10 uur zaten we al met koffers in de bus naar het huis van de anderen. Daar kregen we nog een kop koffie of thee en na afscheid te hebben genomen van Oi , Kampala en Delila vertrokken we naar het vliegveld. Na een voorspoedige vlucht kwamen we weer in Kuta op Bali. Rond 16:00 uur zijn we naar Uluwatu gegaan. We liepen door een tempelgebied waar allemaal aapjes zitten en één van de apen had het voorzien op de bril van Jan L. gelukkig was er een bewaker in de buurt en heeft de aap met een banaan afgeleid. De bril is teruggevonden maar wel in twee stukken, echt een apenstreek! (Gelukkig kon de bril de volgende dag gemaakt worden!) We gingen naar een apendans “Ketcak” , hetzelfde verhaal als op Java, maar toch anders; uitgevoerd met een heel “apenkoor”. En onderwijl genoten van een prachtige zonsondergang. Daarna hebben we op het strand gegeten bij een visrestaurant.
30 mei
Weer een vrije dag, waarin we naar hartenlust konden winkelen, zwemmen, wandelen of uitrusten. ’s Avonds de laatste gezamenlijke maaltijd, ook Jan heeft zich weer bij ons gevoegd.
31 mei
’s Morgens na het ontbijt zijn een aantal voor het laatst gaan zwemmen in zee. Heerlijk die hoge golven. Rond 12 uur moeten we uit onze kamers, maar we mochten tot 15:30 uur nog gebruik maken van 2 kamers waar we alle bagage hebben verzameld en die we konden gebruiken voor omkleden e.d. Daarna gaan we naar het vliegveld waar onze vlucht naar Singapore om 20:05 zal vertrekken.  Naar verwachting zullen we daarna rond middernacht doorvliegen naar Amsterdam.
1 juni
We zijn na een voorspoedige terugreis veilig aangekomen in Nederland. Dit was ons laatste bericht. Maar ieder van ons persoonlijk heeft volop foto’s en verhalen. Er is zoveel te vertellen dat die verhalen naar verwachting niet in één keer verteld zijn. We zijn God dankbaar voor deze schitterende en leerzame reis.